vrijdag 23 augustus 2013

rectificatie: Hungarian Black

Ik schreef laatst over Hongaarse zwarte pepers, dat die helemaal niets met pepers te maken zouden hebben. Op dat moment was dat ook zo: ik ging er vanuit dat de pepers, die van groen naar inktzwart waren verkleurd, inmiddels rijp waren en lekker pittig van smaak zouden zijn. Niet dus, ze smaakten alleen een beetje naar groene paprika en totaal niet scherp.
Maar toen kwam ik erachter dat de pepers daarna nog een gedaanteverwisseling zouden ondergaan: ze werden een paar dagen na het plukken rood! En toen ik er daarvan eentje nietsvermoedend in z´n geheel in m´n mond propte, kreeg ik wel even een flinke kick te verwerken: behoorlijk pittig en ook lekker! Ook in dit geval blijkt geduld dus weer een schone zaak. Je kunt ook zeggen dat ik me beter had kunnen inlezen. En toch moet ik ook even mijn gelijk halen door te stellen dat de naamgever van ´Hungarian Black´ niet echt scherp was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten